Friends forever, right ?


Vänner som sviker och sårar
Varje dag blir vad som än bekymar eller är jobbigt för en bättre. Ett stort bekymmer för många tjejer är vänner
och hur man ska behålla dem. Det svåra med vänner är att om man har tur så håller dom hela vägen men då är man välsignad för vilken tjej har inte varit med om ett vänskapsdrama. Man går på moln och har roligt med sina vänner och tänker livet kan inte bli bättre, och mitt i allt händer det något som får den världen att rasa och man vet inte vad man ska ta sig till eller var man ska ta vägen för allt var så bra och man vill bara tillbaka till det.

Det är i sådana lägen man behöver en vän men oftast drar mans vänner jämt så det kan vara svårt att prata med vänner för man är oftast gemensamma vänner och det kan vara svårt för andra vänner att "välja sida" . Nå man känner sig sådära obetydlig, ful, konstig ja allt man känner när vännerna sviker då behöver man något som gör att man inte gräver ned sig och ger upp för vänner kommer oftast tillbaka hur omöjligt det än ser ut.

Man måste börja med sig själv för annars mår man aldrig bra, har jag gjort något för att påverka att det blev så här? , är det här verkligen vänner som gör såhära mot mig?, kan jag prata med mina vänner och försöka lösa situtationen?, kan jag försöka söka mig till ny umgängeskrets för att skapa nya vänner?( inte dumpa de andra men utöka vänskapskrets).

Det finns alltid lösningar och livet är inte över för att man inte har vänner att vara med hela tiden, det gör inte dig till en dålig person, du kanske inte har hittat rätt ännu, bara för att du är ensam för stunden gör inte att alla tycker att du är konstig, det kan vara bra att vara själv ibland, det ger en mer tid för syskon och familj men den största fördelen är att du lär känna dig själv det som många missar när det är med personer hela tiden att de inte vet vilka de är utan dem.

"Ibland måste man vara ifrån dem man älskar, men det betyder inte att man älskar dem mindre, det kan till och med göra att man älskar dem mera"

Efter regn kommer solsken :)







Skriv om ni vill diskutera mer :) [email protected]









Kommentarer
Postat av: Sabina

Ingen blogg design?

Kolla gärna min blogg?

2010-04-07 @ 02:30:00
URL: http://rosapandans.blogg.se/
Postat av: Ewzzzis

Kan du kolla min blogg så e du gullig?

Skriv gärna om den i bloggen, den handlar lite om allting?

Tack på förhand!

2010-04-07 @ 02:31:38
URL: http://ewzzzis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0